Prethodni pokušaj kompanije u ovom segmentu, doživeo je neuspeh pre otprilike deceniju jer je bio neatraktivan, skup, ograničenih mogućnosti i izazvao je ozbiljne zabrinutosti u vezi sa privatnošću.
„Ako pogledate kako su Google i mnoge druge kompanije u našoj industriji rasle, uvek je reč o širenju na nove računarske platforme“, rekao je Džaston Pejn, direktor upravljanja proizvodima za Android XR, softversku platformu koja pokreće Googleove naočare.
„Vidimo da se isto dešava i u ovom prostoru“, dodao je on.
Google se već suočava sa snažnom konkurencijom. Meta se pohvalila velikom prodajom svojih Ray-Ban pametnih naočara, navodeći tokom oktobarskog poziva sa investitorima da je najnoviji model „rasprodat u gotovo svim prodavnicama u roku od 48 sati“. Tehnološke kompanije, uključujući Google, već su pokušavale i nisu uspele da VR naočare i pametne naočare pretvore u svakodnevni proizvod.
Naočare koje „vide“ svet i menjaju ga
Slično Metinim Ray-Ban naočarima, Googleove pametne naočare omogućavaju niz radnji bez upotrebe ruku, poput fotografisanja, dobijanja navigacije, odgovaranja na pozive i učenja o objektima koje gledate.
Google je napravio nekoliko značajnih izmena u odnosu na poslednji put kada je isproban prototip, pre otprilike godinu dana. Google je gotovo trenutno transformisao fotografiju tako da izgleda kao Severni pol, koristeći svoj AI model Nano Banana. Bio je potreban samo jednostavan glasovni nalog.
Google je tim putem krenuo još pre više od deset godina, kada je neuspešni Google Glass izazvao kontroverze upravo zbog mogućnosti diskretnog fotografisanja i snimanja video-zapisa.
Bolje od telefona, ali ne i zamena
Umesto da na svakom uglu gledate u telefon kako biste se snašli u nepoznatom gradu, ili da tokom razgovora sa strancem stalno proveravate prevod, naočare poput Googleovih mogu da prikazuju i izgovaraju informacije direktno u vašem vidnom polju i u uhu.
Verzija Google Maps-a na naočarima prikazuje strelicu koja pokazuje pravi smer neposredno ispred pogleda, dok se mapa pojavljuje kada pogledate nadole. Funkcionalno je slično kao Google Maps na telefonu, ali bez potrebe da stalno gledate u ekran.
Ipak, budite spremni na pomalo nezgrapne situacije. Nekoliko puta je muškarac koji je isprobavao naočare počeo da govori pre nego što je Gemini bio spreman da sluša ili je prekidao njegove odgovore. Ovakve društvene nijanse samo su deo razloga zašto telefoni verovatno neće uskoro nestati i zašto Pejn priznaje da naočare neće zameniti telefone.
Ipak, Google se kladi da će naočare igrati neku ulogu u onome što će biti sledeći veliki računarski uređaj, toliko da su kompatibilne čak i sa Androidovim najvećim rivalom, iPhone-om. Google planira da prodaje naočare u dve verzije: jednu sa ekranom i drugu koja pruža samo audio-povratne informacije. Kompanija sarađuje sa proizvođačima naočara Warby Parker i Gentle Monster, ali još nije objavila kada će modeli biti lansirani niti koliko će koštati. Takođe razvija još jedan model sa dva ekrana koji mogu da prikazuju detaljniju grafiku, ali ni za njega nije preciziran datum izlaska.
Na uspeh Android XR-a i Geminija ne oslanja se samo Googleova budućnost. Kao i Android za telefone, Android XR je dostupan i drugim tehnološkim kompanijama koje mogu da razvijaju headsete i naočare zasnovane na ovom softveru. Među prvim partnerima su Samsung i Xreal, kompanija specijalizovana za pametne naočare.
Na pitanje šta bi se dogodilo sa Xrealom ukoliko se ispostavi da je AI bum samo prolazni hajp, osnivač i direktor kompanije Či Sju kratko je poručio: „Veštačka inteligencija je stvarna.“



